Kim jesteśmy?

Polska Formacja Pickleballa to organizacja, która skupia ludzi pozytywnie zakręconych pickleballem. Pickleball to obecnie najszybciej rozwijający się sport rakietowy na świecie, który tylko w USA ma ponad 40 milionów swoich fanów. Do Polski także już zawitał i powoli zyskuje na popularności. Angażujemy się społecznie, żeby jak najwięcej Polaków doświadczyło tej fantastycznej dyscypliny.

Pickleball to idealne połączenie zabawy, współzawodnictwa i aktywności fizycznej, która jest niezbędna do tego, żeby cieszyć się długim i szczęśliwym życiem. W zachęcaniu Polaków do ruchu jest mnóstwo do zrobienia, dlatego współpracujemy i łączymy siły z każdym, kto podobnie jak my kocha pickleball i zależy mu na jego popularyzacji w naszym kraju.

Polska Formacja Pickleballa jest członkiem The World Pickleball Federation (WPF), światowej organizacji, która wspomaga nas swoją wiedzą i doświadczeniem. WPF działa na rzecz włączenia pickleballa do programu Igrzysk Olimpijskich.

Polska Formacja Pickleballa działa na różnych polach. Współpracujemy z miastami, samorządami, szkołami, firmami oraz innymi organizacjami społecznymi. Prezentujemy pickleballa i jego uroki w mediach, organizujemy treningi pokazowe, turnieje, półkolonie dla dzieci oraz regularne zajęcia sportowe dla wszystkich grup wiekowych. Inspirujemy i tworzymy nowe miejsca w Polsce, gdzie można grać w pikcleballa. Budujemy także pickleballową społeczność w ramach facebookowej grupy @gramy w pickleballa, gdzie dzielimy się nowinkami ze świata pickleballa, piszemy o zasadach gry, pomagamy w doborze i zakupie sprzętu do pickleballa, łączymy graczy oraz podpowiadamy jak grać, żeby czerpać maksymalną radość z tego sportu.

A wszystko po to, żeby pickleball w Polsce prężnie się rozwijał i zyskiwał coraz to nowych zwolenników.

Dołącz do nas i rozwijaj z nami pickleballa w Polsce!

Nie ćwiczymy, by być lepszymi od innych.
Ćwiczymy, by być lepszymi niż byliśmy wczoraj.

Jigoro Kano

Misja

Misją Polskiej Formacji Pickleballa jest promowanie, rozwijanie i upowszechnianie nowej dyscypliny sportu w Polsce, jaką jest pickleball. Naszym głównym celem jest stworzenie przyjaznej i aktywnej społeczności miłośników tego sportu, który będzie sprzyjać zdrowemu stylowi życia, integracji społecznej oraz promocji wartości fair play – niezależnie od wieku, umiejętności czy też doświadczenia sportowego.

Misja Polskiej Formacji Pickleballa opiera się na wartościach fair play, integracji społeczności miast, miasteczek i wsi oraz na promocji zdrowego i aktywnego stylu życia. Chcemy, aby pickleball stał się popularnym sportem w Polsce, dostępnym dla wszystkich, którzy chcą się nim cieszyć i rozwijać – bez względu na status społeczny, zamożność czy też poglądy polityczne.

Naszymi głównymi celami i założeniami są:
  1. Rozwój i popularyzacja pickleballa – chcemy, aby pickleball stał się popularną dyscypliną sportu w Polsce, dostępną dla osób w różnym wieku i na różnym poziomie zaawansowania. Będziemy zachęcać coraz większe rzesze Polaków do regularnego uprawiania tego pięknego sportu poprzez prezentacje, pokazy, warsztaty i inne wydarzenia, które umożliwią przyszłym graczom rozpoczęcie grania.
  2. Zakładanie i wspieranie rozwoju społeczności pickleballowych w całej Polsce – marzymy o przyjaznej i zintegrowanej społeczności graczy w pickleballa. Będziemy organizować zajęcia, pokazy, szkolenia dzieci i dorosłych, turnieje, zawody i wszelkie inne wydarzenia, które umożliwią obecnym i przyszłym graczom spotkanie się, szkolenie, rywalizację w duchu fair play.
  3. Wspieranie szkolenia i rozwoju talentów – nasza Formacja zamierza wspierać młodych i utalentowanych graczy, starając się pomóc im w rozwoju umiejętności, aby mogli skutecznie konkurować na arenach krajowych i międzynarodowych.
  4. Budowanie i rozwój infrastruktury – będziemy wspierać wszelkie inicjatywy, związane z budową nowych i modernizacją już istniejących boisk i kortów pickleballowych, aby zapewnić jak najwięcej miejsc do gry w pickleballa.
  5. Współpraca z innymi organizacjami i zrzeszeniami – jesteśmy szeroko otwarci na współpracę ze wszystkimi, którym leży na sercu rozwój sportu i aktywności fizycznej w Polsce (np. Fundacja STOP HIPOKINEZJI) – ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju pickleballa.
  6. Współpraca z organizacjami międzynarodowymi – będziemy współpracować z międzynarodowymi organizacjami pickleballowymi, aby godnie reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej. Już dziś jesteśmy członkiem World Pickleball Federation. Chcemy brać udział w międzynarodowych zawodach, aby promować Polskę jako liczącego się uczestnika światowej i europejskiej społeczności pickleballowej.
  7. Edukacja i szkolenie – zamierzamy dbać o systematyczny rozwój wiedzy na temat pickleballa w Polsce wśród zawodników, amatorów, instruktorów, trenerów, sędziów czy też działaczy sportowych. To wszystko po to, aby pickleball stał się sportem masowym i dostępnym dla wszystkich.
  8. Promowanie zasad fair play i odpowiedniej etyki sportowej – będziemy działać tak, aby pickleball rozwijał się w sposób oparty na szeroko pojętej kulturze, szacunku, uczciwości i fair play. Zamierzamy promować te wartości wśród wszystkich graczy pickleballa w Polsce.

Polska Formacji Pickleballa będzie dążyć do jak najdynamiczniejszego rozwoju tego sportu w Polsce, tworząc atrakcyjne warunki do jego uprawiania, promując i popularyzując go wśród wszystkich grup społecznych, współpracując zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym. Jesteśmy przekonani, że pickleball może przyczynić się do poprawy zdrowia i jakości życia Polaków, tworząc jednocześnie silną i zjednoczoną społeczność miłośników tego sportu.

Regulamin Polskiej Formacji Pickleballa

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. „Polska Formacji Pickleballa” zwane dalej „Stowarzyszeniem” jest stowarzyszeniem zwykłym, działającym na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach oraz postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, nieposiadającym osobowości prawnej.
  3. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polski.
  4. Siedzibą Stowarzyszenia jest Garbatka, ul. Pastelowa 17
  5. Stowarzyszenie zostaje powołane na czas nieokreślony.
  6. Działalność Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej ogółu Jego członków.
  7. Stowarzyszenie może używać logo oraz pieczęci z nazwą stowarzyszenia.
II. CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA STOWARZYSZENIA
  1. Celami działania Stowarzyszenia są:

a/ rozwój, promocja i popularyzacja nowej dyscypliny sportowej, jaką jest pickleball;

b/ upowszechnianie i tworzenie warunków do uprawiania pickleballa przez dzieci, młodzież, osoby dorosłe i niepełnosprawne;

c/ szkolenie nowych graczy w pickleballa oraz stałe i systematyczne podnoszenie poziomu gry osób już grających w pickleballa;

d/ szkolenie i organizacja szkoleń kadry trenerskiej, instruktorskiej i sędziowskiej pickleballa;

e/ aktywne wsparcie dzieci, młodzieży a nawet osób dorosłych w kształtowaniu rozwoju fizycznego i edukacyjnego – ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój i popularyzację pickleballa;

f/ promocja wszelkich rodzajów aktywności ruchowej wśród wszystkich grup wiekowych;

g/ edukacja i kształtowanie zdrowych form odżywiania się na rzecz promocji zdrowego trybu życia.

  1. Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:

a/ szeroko pojętą działalność sportową, rekreacyjną i turystyczną;

b/ organizację zajęć sportowych, szkoleń, treningów, warsztatów oraz innych wszelkich form edukacyjnych;

c/ organizację turniejów, obozów oraz innych rozgrywek – również wyjazdowych;

d/ organizację aktywnego wypoczynku dla dzieci, młodzieży i dorosłych;

e/ aktywne uczestnictwo w imprezach sportowych, turystycznych i rekreacyjnych – również wyjazdowych;

f/ aktywną współpracę z organami władzy i administracji państwowej oraz samorządowej a także organizacjami społecznymi i gospodarczymi;

g/ przystępowanie do innych organizacji pozarządowych;

h/ współpracę z mediami, placówkami naukowymi, oświatowymi i turystycznymi;

i/ współpracę z pedagogami, psychologami, animatorami, wolontariuszami oraz trenerami, instruktorami i sędziami różnych dyscyplin sportowych w celu realizacji celów Stowarzyszenia;

j/ zakup sprzętu sportowego, rekreacyjnego oraz turystycznego służącemu realizacji celów Stowarzyszenia;

k/ prowadzenie zajęć sportowo-edukacyjnych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi;

l/ realizowanie projektów współfinansowanych ze środków publicznych oraz pozyskiwanie takich środków;

m/ udzielanie stypendiów, zapomóg i innych form pomocy, których zakres i wysokość każdorazowo określają Członkowie Stowarzyszenia.

 III. CZŁONKOWIE STOWARZYSZENIA
  1. Członkiem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która nie jest pozbawiona praw publicznych, akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu i cele działania Stowarzyszenia. Osoby małoletnie mogą zostać członkiem Stowarzyszenia za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.
  2. Członków Stowarzyszenia przyjmuje Zarząd w drodze uchwały – na podstawie złożonej pisemnie deklaracji.
  3. W przypadku odmowy przyjęcia do Stowarzyszenia – kandydatowi przysługuje prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia w terminie 14 dni od daty otrzymania Uchwały Zarządu o odmowie przyjęcia go do Stowarzyszenia.
  4. Prawa Członka Stowarzyszenia:

a/ czynne i bierne prawo wyborcze do Władz Stowarzyszenia, z zastrzeżeniami wynikającymi z art. 3, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach;

b/ korzystanie z majątku, dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia;

c/ udział we wszystkich przedsięwzięciach, organizowanych i współorganizowanych przez Stowarzyszenie;

d/ zgłaszanie postulatów i wniosków związanych z działalnością Stowarzyszenia.

  1. Obowiązki Członka Stowarzyszenia:

a/ branie czynnego udziału w działalności Stowarzyszenia;

b/ wspieranie Zarządu Stowarzyszenia w realizacji celów oraz stosowanie się do jego uchwał;

c/ regularne opłacanie składek członkowskich;

d/ przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu.

  1. Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu następuje wskutek:

a/ dobrowolnej, pisemnej rezygnacji z przynależności do Stowarzyszenia,

b/ śmierci członka,

c/ utraty pełnej zdolności do czynności prawnych,

d/ utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego,

e/ wykluczenia członka przez Zarząd Stowarzyszenia na skutek:

– prowadzenia działalności na szkodę Stowarzyszenia,

– rażącego naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu i uchwał władz Stowarzyszenia,

– nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek członkowskich przez okres przekraczający 6 miesięcy.

  1. Stwierdzenie ustania członkostwa lub wykluczenie członka ze Stowarzyszenia następuje w drodze uchwały Zarządu.
  2. Od uchwał Zarządu o stwierdzeniu ustania członkostwa lub wykluczeniu członka ze Stowarzyszenia – zainteresowanemu przysługuje prawo złożenia odwołania do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji na piśmie. Odwołanie będzie rozpatrzone na najbliższym posiedzeniu Walnego Zebrania Członków. Decyzja Walnego Zebrania jest ostateczna
 IV. WŁADZE STOWARZYSZENIA
  1. Władzami Stowarzyszenia są:

a/ Walne Zebranie Członków,

b/ Zarząd Stowarzyszenia

  1. Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia.
  2. W Walnym Zebraniu Członków biorą udział wszyscy członkowie Stowarzyszenia.
  3. O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia wszystkich członków na co najmniej 14 dni przed zaplanowaną datą Zebrania.
  4. Do wyłącznych kompetencji Walnego Zebrania Członków należą:

a/ wybór i odwołanie członków Zarządu,

b/ uchwalenie Regulaminu oraz wszelkich jego zmian,

c/ rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań działania Zarządu,

d/ rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków lub jego władze,

e/ rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawach członkowskich,

f/ podjęcie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku.

  1. Uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia – w pierwszym terminie podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania; w drugim terminie – bez względu na liczbę obecnych członków. Drugi termin głosowania jest jak najbardziej dopuszczalny, jeśli został podany w zawiadomieniu o Walnym Zebraniu Członków.
  2. Zmiana Regulaminu, rozwiązanie Stowarzyszenia, wybór i odwołanie członków Zarządu oraz rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu dotyczących członkostwa w Stowarzyszeniu wymagają bezwzględnej większości głosów przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia.
  3. Walne Zebranie Członków jest zwoływane przez Zarząd lub na uzasadniony wniosek co najmniej 1/3 członków Stowarzyszenia.
  4. Zarząd Stowarzyszenia, zwany dalej Zarządem, kieruje bieżącą działalnością Stowarzyszenia – zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków, działa w jego imieniu i ponosi przed nim odpowiedzialność.
  5. Zarząd składa się z 2 członków: prezesa i wiceprezesa Zarządu, wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
  6. Kadencja Zarządu trwa 4 lata.
  7. W przypadku, gdy skład Zarządu ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie jego składu następuje poprzez przeprowadzenie wyborów na nieobsadzone stanowisko.
  8. Stowarzyszenie reprezentuje, również w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych, dwóch członków Zarządu, działając łącznie.
  9. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
  10. Uchwały Zarządu podejmowane są jednomyślnie.
  11. Do zakresu działań i kompetencji Zarządu należy:

a/ bieżąca realizacja celów Stowarzyszenia oraz uchwał Walnego Zebrania Członków,

b/ reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,

c/ sprawowanie nadzoru nad majątkiem Stowarzyszenia, zgodnie z obowiązującym prawem,

d/ określanie preliminarzy budżetowych oraz szczegółowych kierunków działania Stowarzyszenia,

e/ ustalanie wysokości składek członkowskich oraz innych świadczeń, a także ulg i zwolnień od tychże składek i świadczeń,

f/ zwoływanie Walnych Zebrań Członków Stowarzyszenia,

g/ podjęcie decyzji w sprawie rejestracji statusu Stowarzyszenia jako organizacji pożytku publicznego,

h/ sporządzanie corocznego sprawozdania merytoryczno-finansowego z działalności Stowarzyszenia i przedłożenie go do zatwierdzenia przez Walne Zebranie Członków,

i/ podejmowanie decyzji w sprawie nabycia lub zbycia majątku Stowarzyszenia.

  1. Podejmowanie przez Zarząd czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków Stowarzyszenia oraz udzielenia przez nich zgody (pełnomocnictwa) do wykonania tych działań.
  2. Czynnościami przekraczającymi sprawowanie zwykłego zarządu są:

a/ nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego;

b/ ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego;

c/ zawarcie umowy kredytu lub pożyczki;

d/ przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy;

e/ zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających 10000 zł (dziesięć tysięcy złotych).

V. MAJĄTEK I ŚRODKI FINANSOWE STOWARZYSZENIA
  1. Stowarzyszenie uzyskuje środki na działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku Stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
  2. Majątek Stowarzyszenia stanowią prawa majątkowe nabyte przez Stowarzyszenie w toku działalności.
  3. Stowarzyszenie może otrzymywać dotacje na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
  4. Wysokość składki członkowskiej jest określana przez Zarząd, po uwzględnieniu dochodów i kosztów ponoszonych przez Stowarzyszenie.
  5. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową w zgodzie z obowiązującymi przepisami.
  6. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania oraz obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
  • VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia oraz w sprawie zmiany regulaminu podejmuje Walne Zgromadzenie Członków kwalifikowaną większością głosów (2/3) przy obecności minimum połowy uprawnionych Członków do głosowania.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem rozwiązanie znajdują przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach.

Zarząd

Prezes Zarządu Polskiej Formacji Picklaballa

Tomasz Gonsiorczyk

Wiceprezes Zarządu Polskiej Formacji Pickleballa

Tomasz Glit

social media

Dołącz do nas